Главная \ Пресса

Как построить семейное счастье? На этот вопрос отвечают герои музыкальной комедии. "Аршин мал алан", или "Рецепт удачной женитьбы", считается лучшей музыкальной комедией азербайджанского композитора Узеира Гаджибекова. Сейчас "Аршин мал алан" переведен более чем на 70 языков и поставлен более чем в 90 странах. Жизнь музыкальной комедии продолжается на сцене Белорусского государственного академического музыкального театра.


Белорусский государственный академический музыкальный театр готовит премьеру "Аршин мал алан". Этот спектакль – совместный международный культурный проект Беларуси и Азербайджана. О том, как проходят репетиции, рассказал режиссер-постановщик этой музыкальной комедии главный режиссер Азербайджанского государственного академического театра оперы и балета Хафиз ГУЛИЕВ.


Прэм'ера музычнай камедыі У. Гаджыбекава "Аршын мал алан" сталася сумесным беларуска-азербайджанскім праектам нашага Дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатра. Сумеснымі былі і склад пастановачнай групы, і прэм'ерны састаў артыстаў, і склад афіцыйнай дэлегацыі (вядома, ад абедзвюх краін), і нават кветкі, што выносіліся на сцэну з абодвух бакоў.


Рэпертуар Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатра ўпрыгожыла ўнікальная ў сваёй экзатычнай прыгажосці, яркая і вытанчаная кветка: "Аршын мал алан".


В Белорусском государственном академическом музыкальном театре состоялась премьера спектакля "Аршин мал алан" азербайджанского композитора Узеира Гаджибекова. Этот международный проект Беларуси и Азербайджана вызвал широкий резонанс среди ценителей музыкального и театрального искусства.


21 лістапада ў Музычным тэатры адбылася беларуская прэм’ера камічнай оперы азербайджанскага класіка Узэіра Гаджыбейлі (па-расійску Гаджибекова) "Аршын мал алан" у пастаноўцы заслужанага дзеяча мастацтваў Азербайджанскай рэспублікі Хафіза Гуліеў.


Наверное, только в костюмерной можно полноценно почувствовать себя любимым героем того или иного спектакля. В Белорусском государственном академическом музыкальном театре корреспонденту "МК" прежде всего захотелось стать… Дон-Жуаном.


З’яўленне ў сталічных тэатрах пастановак у жанры мюзікла па-ранейшаму выклікае самыя розныя меркаванні. Лічу прымальнымі і вітаю любыя адаптацыі, рэінтэрпрэтацыі (або перастварэнні) гэтага жанру – пры ўмове, што яны арыгінальныя, неардынарныя, стыльныя і высокапрафесійныя. І чым пастановак будзе больш, тым хутчэй спрацуе вядомы закон дыялектыкі аб пераходзе колькасці ў якасць.


Около театральных касс столицы снова появились очереди: сезон 2010-го – 2011 года открыт. Накануне нового театрального сезона о своих планах с журналистами поделилось руководство Белорусского государственного академического музыкального театра.


Шэрагам беларускіх прэм'ер і лепшых твораў мінулых гадоў здзівіў сімфанічны аркестр Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатра.


"Такой праграмы ў нашых сценах дагэтуль не было", – з радасцю зазначыў мастацкі кіраўнік Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатра Адам Мурзіч, прадстаўляючы журналістам гасцей з Францыі – удзельнікаў незвычайнага канцэрта.


Скандалы і непаразуменні ў Беларускім дзяржаўным акадэмічным музычным тэатры павінны скончыцца з прызначэннем новага мастацкага кіраўніка, чыя пасада пуставала каля паўгода. Цяпер мастацкім кіраўніком тэатра з'яўляецца Адам Мурзіч, які шмат гадоў працаваў у Мінскай музычнай вучэльні педагогам па вакале, загадчыкам вакальнай кафедры.


Художественным руководителем Белорусского государственного академического музыкального театра стал заслуженный работник культуры Беларуси Адам Мурзич.


Лёсы тэатраў – як лёсы людзей: то паласа белая, то паласа чорная. За апошнія гады Беларускаму акадэмічнаму музычнаму тэатру давялося многае перажыць: скандалы, масавыя звальненні зорак аперэты, адкрытыя лісты ў рэспубліканскія выданні і нават у Міністэрства культуры. Некалькі месяцаў тэатр заставаўся без кіраўніцтва: Аляксей Ісаеў, які сумяшчаў пасады дырэктара і мастацкага кіраўніка, падаў у адстаўку, і шэкспіраўскія жарсці за кулісамі трохі сціхлі. Зімой трупе быў прадстаўлены новы дырэктар – Аляксандр Пятровіч, а вось мастацкага кіраўніка абралі толькі зараз. Вакантную пасаду заняў Адам Мурзіч.


Музкомедию ждет чистка репертуара и возвращение к классике.


Наўрад ці трэба разважаць пра тое, чаму сучасныя музычныя тэатры робяць стаўку на класіку і чым яна прыцягвае сённяшнюю публіку. Класіка – гэта музыка на ўсе часы, вартасць якой правераная ўжо некалькімі пакаленнямі, і класіка заўсёды – навіна. Яна ніколі не надакучвае, бо мае невычэрпны патэнцыял для духоўных, інтэлектуальных, вобразных, эстэтычных адкрыццяў і творчых эксперыментаў, для развіцця прафесійнага майстэрства выканаўцаў і культуры публікі.


Напрыканцы сезону, калі ўсе думкі мусяць быць пра адпачынак, Музычны тэатр надзвычай актыўна анансуе праекты на наступны сезон.


Напрыканцы снежня, у рамантычны час чакання Новага года прынята падводзіць вынікі. Пра іх задумваюцца кожны творчы чалавек, мастацкі калектыў, цэлая дзяржава. Чым было адметнае наша музычнае жыццё на працягу 2010 года? Якімі падзеямі, прэм’ерамі, фестывалямі запомнілася? Хто быў галоўным героем? Пра гэта і хацелася б паразважаць.


"Круглы стол" часопіса "Мастацтва", які быў запланаваны тады, калі ў тэатры яшчэ не змянілася так рашуча мастацкае кіраўніцтва, сабраў і практыкаў, тых, хто служыць у тэатры, і крытыкаў, якія назіраюць за яго дзейнасцю.


Беларускі дзяржаўны акадэмічны музычны тэатр распачаў новы этап свайго развіцця. Перажыўшы ў першай палове 2010-га змену кіраўніцтва і ажыццявіўшы некалькі цікавых праектаў, з новага сезона тэатр літаральна "засыпае" журналістаў запрашэннямі чарговы раз напісаць пра Музычны.


Страницы: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [ 18 ] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] [ 22 ] [ 23 ] [ 24 ] [ 25 ] [ 26 ] [ 27 ] [ 28 ] [ 29 ] [ 30 ] [ 31 ] [ 32 ] [ 33 ] 34 [ 35 ] [ 36 ] [ 37 ] [ 38 ] [ 39 ] [ 40 ] [ 41 ] [ 42 ] [ 43 ] [ 44 ] [ 45 ] [ 46 ] [ 47 ] [ 48 ] [ 49 ] [ 50 ] [ 51 ] [ 52 ] [ 53 ] [ 54 ] [ 55 ] [ 56 ] [ 57 ] [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] [ 63 ] [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] [ 73 ] [ 74 ] [ 75 ] [ 76 ] [ 77 ]