Главная \ Пресса

Мы ўпэўнена пераступілі парог 1976 года і крочым насустрач яго першай вясне. Дзевятая пяцігодка стала ўжо гісторыяй, сёння мы здзяйсняем велічныя планы дзесятай. Час, што аддзяляе нас ад XXIV з'езда партыі, прынёс і мне як актрысе шмат радасці.


Опубликованная в "Советской культуре" (№ 66 от 17 августа с. г.) статья музыковеда Е. Раковой "Трудно живется оперетте" объективно освещает ряд организационных, кадровых, репертуарно-творческих вопросов, связанных с работой Государственного театра музыкальной комедии Белорусской ССР. Министерство культуры республики разделяет озабоченность автора статьи и редакции газеты положением дел в театре.


Государственный театр музыкальной комедии БССР – ровесник девятой пятилетки. Его встреча со слушателями состоялась в январе 1971 года. Рождения нового театра минчане ожидали с нетерпением. И первые спектакли обнадежили. Хотя к этому времени комплектование труппы еще не было полностью завершено, ощущалось немало "творческих прорех", все же было очевидно, что театр сразу стал на верный путь и в репертуарной политике, и в отношении тенденций постановочно-творческого порядка.


Дзяржаўны тэатр музычнай камедыі БССР пачынае свой сёмы сезон. Працягваецца працэс творчага станаўлення самабытнага калектыву.


Свой седьмой сезон сегодня начинает Государственный театр музыкальной комедии БССР.


Все больше приверженцев завоевывает Белорусский государственный театр музыкальной комедии. Запорожцы уже познакомились с большей частью репертуара минчан и сделали вывод, что у нас в гостях коллектив высокой музыкальной культуры, коллектив творческий.


Группа студентов одной из латиноамериканских стран ре шила принять участие в международном фестивале молодежи и студентов. Чтобы поехать, молодым людям нужны деньги. И у них созревает идея собрать их, выступая с концертами по городам страны. Вместе с тремя юношами в город своего детства приезжает студентка консерватории Чанита – прекрасная, одаренная, пылкая девушка. В Чаниту влюбляются...


Популярность пришла к венгерскому композитору Ференцу Легару в конце 1905 года, когда в "Театре ан дер Вьен" состоялась премьера "Веселой вдовы". Прошло четыре года, и он вновь подтвердил свою славу мастера салонной оперетты, сочинив не менее известный клавир – "Граф Люксембург". Но, видимо, этот шумный успех не принес композитору творческого удовлетворения, и в 1910 году он обращается к вечно живому источнику народной музыки, на этот раз – румынских цыган, и создает самое крупное свое полотно в этом жанре – оперетту "Цыганская любовь".


По сей день длятся споры – считать ли замечательного венгерского композитора Имре Кальмана классиком или закрепить за ним титул одного из создателей неовенской оперетты? Но пока спорят специалисты, зрители идут и идут на постановки кальмановских произведений, в том числе и тех, которым исполнилось полвека.


Гастроли Государственного театра музыкальной комедии БССР в Донецке совпали с Днями литературы и искусства Белорусской ССР на Украине.


Заметки о спектаклях Минского театра музыкальной комедии


Гостящий у нас Государственный театр музыкальной комедии Белорусской ССР показал музыкальную комедию украинского драматурга Г. Плоткина "Четверо с улицы Жанны", повествующею о героической борьбе одесских подпольщиков в дни фашистской оккупации.


Ім'я великого народного поета Білорусії Янки Купали, добре відоме й дороге всім радянським людям. Однак Янка Купала не тільки основоположник сучасної білоруської літератури і білоруської літературної мови, а й творець національного білоруського театру. З усіх його драматичних творів найпопулярнішим є, безсумнівно, чудова комедія "Павлинка".


В тот вечер зал выглядел юным: среди зрителей было множество шестнадцатилетних. И, наверное, поэтому актриса, в чьей одаренности так много от светлого юношеского восприятия жизни, а в чьей любви к сцене – неисчерпаемая восторженность молодости, в тот вечер играла особенно хорошо.


У адным з апошніх спектакляў Дзяржаўнага тэатра музычнай камедыі БССР, пастаўленых у мінулым сезоне, Уладзімір Лінкевіч сыграў ролю, якая па свайму вобразнаму ладу, характары вельмі адрозніваецца ад многіх яго папярэдніх работ. Гэта Назар Дума ў аперэце "Вяселле ў Малінаўцы" Б. Аляксандрава. Роля драматычная, гераічная, у ёй артысту давялося "мабілізаваць" усе свае сцэнічныя рэсурсы, крыху адыйсці ад прывычных сцежак у сцэнічных паводзінах, "зрушыць" свае выканаўчыя акцэнты.


Рыхтуючы спектакль, Тэатр музычнай камедыі БССР многа працаваў над матэрыялам. У выніку была адабрана найбольш удалая рэдакцыя аперэты. Гэта вялікая творчая работа з'явілася залогам поспеху, які нязменна суправаджае кожны паказ спектакля.


Упершыню гэты твор па п'есе Л. Юхвіда быў паказан у дні святкавання дваццацігоддзя Вялікага Кастрычніка. Камедыя атрымала ўсенароднае прызнанне, з поспехам прайшла ў многіх краінах, была экранізавана. Таму перад калектывам тэатра музычнай камедыі і рэжысёрам-пастаноўшчыкам, заслужаным дзеячам мастацтваў УССР Л. Барсегянам паўстала складаная і адказная задача: неабходна было пазбегнуць шаблонаў старых пастановак, унесці ў спектакль дух сучаснасці, сказаць у ім штосьці сваё, асабістае.


Дата адкрыцця гэтага тэатра яшчэ не стала "гісторыяй" – музычная камедыя атрымала сталую прапіску ў сталіцы Беларусі ў студзені 1971 года. Тады на афішы першай была пазначана аперэта Ю. Семянякі "Пяе "Жаваранак", прысвечаная мужнасці савецкіх патрыётаў у гады Вялікай Айчыннай вайны. Пачынаючы новы сезон 1975-76 гг, пасля паспяховых гастролей у Данецку і Запарожжы, Дзяржаўны тэатр музычнай камедыі БССР абвяшчае аб тым, што прыступіў да пастаноўкі спектакля з музыкай таго ж кампазітара, садружнасць з якім, як вядома, дала і першае аперэтачнае ўвасабленне купалаўскай "Паўлінцы".


Ён з'явіўся перад глядзельнай залай у ліку іншых персанажаў спектакля "Паўлінка". У гэтых мітуслівых абставінах, на фоне яркай, вясёлай музыкі, сярод натоўпу ў маляўнічых касцюмах ён, здавалася, мог у той момант і згубіцца, застацца незаўважаным. Але гэтага не здарылася, пана Быкоўскага заўважылі адразу.


К.С. Станіслаўскі не раз гаварыў аб тым, наколькі важна ў ігры акцёра "ашаламляльная, аглушальная, натхняючая нечаканасць. Яна вырывае глебу з-пад ног і раптам падводзіць іншую, на якой глядач ніколі не стаяў, але якую ён ведае...". Вось такімі "нечаканасцямі" з'явіліся для мяне сустрэчы з вобразамі, створанымі заслужанай артысткай РСФСР, вядучай актрысай Тэатра музычнай камедыі БССР Нінай Антонаўнай Рэвінскай.


Страницы: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [ 18 ] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] [ 22 ] [ 23 ] [ 24 ] [ 25 ] [ 26 ] [ 27 ] [ 28 ] [ 29 ] [ 30 ] [ 31 ] [ 32 ] [ 33 ] [ 34 ] [ 35 ] [ 36 ] [ 37 ] [ 38 ] [ 39 ] [ 40 ] [ 41 ] [ 42 ] [ 43 ] [ 44 ] [ 45 ] [ 46 ] [ 47 ] [ 48 ] [ 49 ] [ 50 ] [ 51 ] [ 52 ] [ 53 ] [ 54 ] [ 55 ] [ 56 ] [ 57 ] [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] [ 63 ] [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] [ 73 ] [ 74 ] [ 75 ] 76 [ 77 ] [ 78 ] [ 79 ]