Главная \ Пресса

"Паўлінка" на сцэне Дзяржаўнага тэатра музычнай камедыі БССР.


Гастролі Беларускага Дзяржаўнага тэатра музычнай камедыі ў нашым горадзе завяршыліся новай прэм'ерай "Палымяная скрыпка". Гэта спектакль-канцэрт. Ён створан на матэрыяле твораў Імрэ Кальмана, чый творчы лёс і жыццё паслужылі сюжэтнай канвой гэтага своеасаблівага спектакля. Непазбежна паўстае пытанне: ці варта маладому калектыву, у рэпертуары якога ўжо ёсць такія назвы, як "Сільва", "Фіялка Манмартра", "Баядэра", зноў звяртацца да Кальмана? Ці не было б лепш пайсці менш пратаптаным шляхам, накіраваўшы свае пошукі ў сучасны савецкі рэпертуар?


Наталья Гайда ў ролі Батманавай з аперэты "Халопка" на сцэне Дзяржаўнага тэатра музычнай камедыі БССР.


І вось афіша з назвай новай прэм'еры – "Сільва" I. Кальмана. Аперэта славутага венгерскага кампазітара стала класічнай. Вядомы і класічныя яе рашэнні. Тым больш нечаканы "пейзанскі антураж", які царствуе на сцэне ўжо ў першай дзеі (рэжысёр-пастаноўшчык В. Вярбоўская).


Прэм'ера "Сільвы" ў Дзяржаўным тэатры музычнай камедыі БССР.


На афише Белорусского государственного театра музыкальной комедии стоит слово "премьера". Для любителей веселого музыкального жанра – оперетты театр приготовил водевиль-памфлет "Репортаж из преисподней" белорусского композитора Евгения Глебова.


Спектакль "Палымяная скрыпка" ў Дзяржаўным тэатры музычнай камедыі БССР.


Спектакль "Увага, здымка!" ў Дзяржаўным тэатры музычнай камедыі БССР.


Афіша паведамляе – А. Эшпай. "Увага, здымка!". Музычны спектакль з пралогам, эпілогам, танцавальнымі дывертысментамі і толькі адным антрактам. Лібрэта Б. Рацэра і В. Канстанцінава. Рэжысёр-пастаноўшчык А. Даўгаполаў...


Заганы спектакля бачны адразу і многім, прычыны недахопаў адкрываюцца спакваля. Прычыны гэтыя, на першы погляд, і не маюць як быццам непасрэднай сувязі з канкрэтнымі хібамі спектакляў, але пры больш пільным позірку аказваецца, што сувязь не такая ўжо і апасродкавая. Вось аб некаторых з гэтых прычын, што выкліканы шмат у чым цяжкасцямі росту, і хацелася б пагаварыць. Цяжкасці, што напаткалі Беларускі тэатр музычнай камедыі, можа, і даравальныя для тэатра, які існуе крыху больш года, аднак ад гэтага яны не менш адчувальныя.


Пасля таго, як Дзяржаўны тэатр музычнай камедыі БССР увогуле "аформіўся", калі грамадскасць адчула пэўныя тэндэнцыі развіцця і пэўныя характэрныя недахопы, задаеш пытанне: як да працы тэатра ставіцца глядач, ці задаволены ён сённяшнім творчым плёнам калектыву?


Летний театральный сезон в Бресте подходит к концу. В эти дни наш зритель, стосковавшийся по хорошей оперетте, наслаждается гастрольными спектаклями Государственного театра музыкальной комедии БССР. Много побывало в городе за лето театральных коллективов, но ни один из них не пользовался таким успехом, как Минский театр музкомедии.


Аперэтай "Халопка" сёння ў Мінску на сваім стацыянары адкрывае другі сезон Беларускі тэатр музычнай камедыі. Апошняя прэм’ера мінулага тэатральнага года, гэты спектакль добра прымаўся гледачамі Гомеля, іншых гарадоў Беларусі ў час летніх гастроляў маладога калектыву.


Нядаўна Дзяржаўны тэатр музычнай камедыі БССР пачаў свой другі сезон. Ён паказаў мінчанам аперэту Б. Стрэльнікава "Халопка".


Гераічная музычная камедыя Юрыя Семянякі "Спявае "Жаваранак" некалькі гадоў ішла ўжо на сцэне былога Магілёўскага абласнога тэатра музкамедыі, дзе склаліся некаторыя яе выканаўчыя традыцыі (а часам і штампы), а літаратурны і музычны матэрыял мог здацца аўтарам "правераным на публіцы" і таму дасканалым. Але гэтага не здарылася. Аўтары працавалі патрабавальна, імкнучыся ўдасканаліць аперэту ва ўсіх кампанентах. Цяпер яна вынесена на суд гледачоў калектывам Дзяржаўнага тэатра музычнай камедыі БССР.


Самы малады тэатр рэспублікі – Дзяржаўны тэатр музычнай камедыі БССР – пачаў сваё творчае жыццё паказам спектакля "Спявае Жаваранак". З вялікай цікавасцю ставяцца мінчане да гэтай тэатральнай прэм'еры: у антрактах і пасля сканчэння спектакля вядуцца спрэчкі і размовы пра вартасці або недахопы пачутага – убачанага.


С чего начинается рабочий день в театре? Конечно, с репетиции. Но в этот день в Минском театре музыкальной комедии он начался с комсомольского собрания. Театр так молод, что в суматохе становления еще как следует не отпраздновал даже своего открытия, и комсомольская организация здесь только-только сложилась.


У нас у гасцях малады творчы калектыў – Беларускі тэатр музычнай камедыі. Рэпертуар, прапанаваны гомельскаму гледачу, радуе сваёй разнастайнасцю. Тут адлюстраваны розныя эпохі, творы розных стыляў.


Дваццаць трэцяга снежня 1921 года рэспектабельная венская публіка запоўніла глядзельную залу Карл-тэатра. У гэты вечар на афішы значылася прэм’ера новай аперэты. Публіка ішла тады "на імя": яна верыла Імрэ Кальману... З таго вечара мінула 50 гадоў, і са сцэны "Баядэра" не сыходзіць. Здаецца, ведаем яе мелодыі, як кажуць, "удоўж і ўпоперак". Таму на мінскую прэм’еру многія з гледачоў ідуць з пэўнай насцярожанасцю: ці ўспрымецца спектакль як твор свежы і арыгінальны. З першых тактаў музыкі і асабліва пасля таго, як пачуеш голас Адэты Дарымонт, партыю якой спявае Н. Гайда, цябе захапляе гэтая простая гісторыя і чароўны музычны свет.


Такім чынам, тры вечары ў тэатры. Тры спектаклі. Розныя па тэматыцы і вобразнаму ладу. Яны як 6ы пацвярджаюць шматграннасць жанру аперэты і багацце яго магчымасцей. Ці выпадковы такі падбор першых спектакляў Беларускага тэатра музычнай камедыі? Думаецца, што невыпадковы. Тэатр заяўляе аб сваім намеры ўзнімаць самыя разнастайныя праблемы, падтрымліваючы тэндэнцыю расшырэння традыцыйных рамак аперэты. Разам з тым ён застаецца верны галоўным прынцыпам жанру – жыццясцвярджэнню і аптымізму.


Страницы: [ 1 ] [ 2 ] [ 3 ] [ 4 ] [ 5 ] [ 6 ] [ 7 ] [ 8 ] [ 9 ] [ 10 ] [ 11 ] [ 12 ] [ 13 ] [ 14 ] [ 15 ] [ 16 ] [ 17 ] [ 18 ] [ 19 ] [ 20 ] [ 21 ] [ 22 ] [ 23 ] [ 24 ] [ 25 ] [ 26 ] [ 27 ] [ 28 ] [ 29 ] [ 30 ] [ 31 ] [ 32 ] [ 33 ] [ 34 ] [ 35 ] [ 36 ] [ 37 ] [ 38 ] [ 39 ] [ 40 ] [ 41 ] [ 42 ] [ 43 ] [ 44 ] [ 45 ] [ 46 ] [ 47 ] [ 48 ] [ 49 ] [ 50 ] [ 51 ] [ 52 ] [ 53 ] [ 54 ] [ 55 ] [ 56 ] [ 57 ] [ 58 ] [ 59 ] [ 60 ] [ 61 ] [ 62 ] [ 63 ] [ 64 ] [ 65 ] [ 66 ] [ 67 ] [ 68 ] [ 69 ] [ 70 ] [ 71 ] [ 72 ] [ 73 ] [ 74 ] [ 75 ] 76 [ 77 ]