Заўтра распачнуцца Дні культуры Рэспублікі Беларусь у Літоўскай Рэспубліцы. Сёлета яны надзвычай працяглыя — да канца кастрычніка — і прадстаўнічыя: на лепшых сцэнах краіны-суседкі сваё майстэрства прадэманструюць ажно чатыры нашы тэатры, філарманічны аркестр і прафесійны фальклорны калектыў. З 22 верасня па 30 кастрычніка ў Літве пройдуць Дні культуры Рэспублікі Беларусь, якія сталі ўжо добрай штогадовай традыцыяй. Знакамітай Сынкавіцкай царкве, што на Гродзеншчыне, — 605 гадоў. З гэтай нагоды там прайшлі ўрачыстасці, якія сабралі не толькі вернікаў, але і шматлікіх ганаровых гасцей. Дни Беларуси в Литве – ежегодное и традиционное событие. Как и прежде, в Вильнюсе, Каунасе, Висагинасе и культурной столице-2012 Аникщяй состоятся выступления мастеров белорусской сцены, пройдут выставки. Знаковым стал этот сезон для Белорусского государственного академического музыкального театра — впервые на его сцене был поставлен лицензионный мюзикл мирового уровня. Речь идет о легендарном произведении американского композитора Леонарда Бернстайна "Вестсайдская история". Запланаванае на 10 верасня адкрыццё сезона ў Беларускім дзяржаўным акадэмічным музычным тэатры адкладваецца: да канца месяца ў артыстаў — вымушаны адпачынак, бо ў тэатры няма электрычнасці, а само памяшканне з'яўляецца небяспечнай зонай. Так што публіцы застаецца хіба ўзгадваць летнія ноу-хау на гэтай тэатральнай сцэне ці рушыць следам за часткай трупы ў Сынкавіцкую царкву… Прэм’ера "пад заслону сезона" стала ў нашых тэатрах ужо ледзь не традыцыяй. Вось і ў Беларускім дзяржаўным акадэмічным музычным тэатры паставілі "Сапраўдную гісторыю паручніка Ржэўскага". Праўда, паказаць паспелі ўсяго раз. Другі спектакль, што ішоў днём пазней, быў "закрытым" — як святочнае мерапрыемства адной з устаноў. Таму — рыхтуйцеся да новага сезона! Беларускі дзяржаўны акадэмічны музычны тэатр паспяхова развівае творчыя стасункі з народным артыстам Расійскай Федэрацыі Генадзем Гладковым. Легендарны кампазітар неаднойчы прыязджаў у Мінск, знаходзіў час для гутаркі з карэспандэнтам "ЛіМа". У інтэрв’ю, якое мы прапануем увазе чытача сёння, наш госць разважае над праблемамі, актуальнымі і для беларускага музычна-тэатральнага асяроддзя. В детстве, впервые в жизни попав в театр, я увидела удивительное действо, в котором артисты не просто играли на сцене, а ещё прекрасно пели и великолепно танцевали. И всё это называлось красивым словом «оперетта». C того момента я навсегда полюбила и театр, и оперетту, а ещё на всю жизнь запомнила имя и фамилию исполнительницы главной роли – Наталия Гайда. Адной з найбольш яркіх і важкіх падзей музычнага жыцця сталіцы зрабіліся летнія гастролі Свярдлоўскага акадэмічнага тэатра музычнай камедыі з Екацярынбурга, якія прайшлі на сцэне Беларускага акадэмічнага музычнага тэатра. Свердловский театр музыкальной комедии завершил гастроли в Минске. В течение месяца на сцене Белорусского музыкального театра уральцы показали девять спектаклей, которых нет в репертуаре "принимающей стороны". Традыцыйны летні агляд мінулага тэатральнага сезона, яго асноўных здабыткаў, дасягненняў і тэндэнцый гэтым разам "Культура" вырашыла зладзіць у фармаце "круглага стала". Да ўдзелу ў ім мы запрасілі галоўнага рэдактара часопіса "Мастацтва", тэатральнага крытыка Людмілу ГРАМЫКА, кандыдата мастацтвазнаўства, музыказнаўцу Алену ЛІСАВУ, рэдактара аддзела культуры часопіса "Нёман", тэатральнага аглядальніка Алену МАЛЬЧЭЎСКУЮ, загадчыка літаратурна-драматычнай часткі Нацыянальнага акадэмічнага драматычнага тэатра імя Максіма Горкага Крысціну СМОЛЬСКУЮ, а таксама рэдактараў аддзелаў "К" Надзею БУНЦЭВІЧ і Таццяну КОМАНАВУ. Такога не было ажно з савецкіх часоў ні ў адным з нашых тэатраў акрамя аднаго — Беларускага дзяржаўнага акадэмічнага музычнага тэатра, дзе ладзілася ажно двойчы: у 2008-м і зараз. Чатыры гады таму на працяглыя (амаль месяц!) гастролі прыязджаў Іркуцкі дзяржаўны музычны тэатр імя М.Загурскага, цяпер жа — Свярдлоўскі дзяржаўны акадэмічны тэатр музычнай камедыі. Под занавес сезона Музыкальный театр решил пальнуть из пушек 1812 года и выстрелил премьерой гусарского водевиля "Подлинная история поручика Ржевского" Незаметно для себя в каждодневной речи мы машинально используем слова "гений", "талант", "успех". Слова эти, по-моему, затерлись до дыр. Хочется, чтобы все, к чему мы прикасались, превращалось в золото, а оно так и остается дешевой медью. Актриса Виктория Жбанкова-Стриганкова работает в театре три сезона — и уже в руках "Крыштальная кветка", приз дебюта, высшая награда Союза театральных деятелей. Актриса пробует себя в кино и на телевидении: снялась в фильмах "Стиляги" Валерия Тодоровского и "Мир для двоих" Сергея Гиргеля, в скетч-шоу "Хали-гали". Обещанная премьера "Подлинной истории поручика Ржевского", по журналистским подсчетам, обещает стать популярным спектаклем, жанр которого – комедия положений. Но, как сказала главный режиссер театра и режиссер-постановщик "Подлинной истории поручика Ржевского" Сусанна Цирюк, написана она как классический водевиль, в театре же ее называют гусарским водевилем. Все, что вы не знали о поручике Ржевском и его славном друге корнете Оболенском (анекдоты не в счет), расскажет Белорусский государственный академический музыкальный театр. Под занавес театрального сезона он представляет искрометную премьеру – гусарский водевиль "Подлинная история поручика Ржевского". Завершая 42-й театральный сезон, Белорусский государственный академический музыкальный театр представляет зрителям премьеру. 8 июля на сцене — гусарский водевиль в двух частях "Подлинная история поручика Ржевского" российского композитора Владимира Баскина в постановке главного режиссера театра Сусанны Цирюк. |
тел.: (017) 275-81-26
220030, г. Минск, ул. Мясникова, 44
Свидетельство о государственной регистрации № 100744263 от 18 февраля 2009г., УНП 100744263
Исключительные права на материалы, размещенные на Интернет-сайте Белорусского государственного академического музыкального театра (www.musicaltheatre.by), в соответствии с законодательством об авторском праве и смежных правах Республики Беларусь, принадлежат Учреждению “Заслуженный коллектив Республики Беларусь “Белорусский государственный академический музыкальный театр” и не подлежат использованию в какой бы то ни было форме без письменного разрешения правообладателя. По вопросам использования материалов, размещенных на сайте, обращаться на e-mail: marketing@musicaltheatre.by