Вось ужо амаль стагоддзе "Сільва" застаецца "аперэтай аперэт", разабранай на цытаты і бісовыя канцэртныя нумары. Ці магчыма з усяго гэтага парослага мохам традыцыяналізму сабраць штосьці канструкцыйна новае? Ды так, каб атрымалася менавіта "Сільва" Імрэ Кальмана, а не постмадэрнісцкая гульня ў яе? Цяперашняя пастаноўка Беларускага акадэмічнага музычнага тэатра даказала: гармонія паміж пазнавальным і непазнавальным магчымая, калі за справу бяруцца майстры. Эту историю о торжестве любви поставили в Белорусском государственном академическом музыкальном театре в четвертый раз. Героев спектакля венгерского композитора Имре Кальмана узнаешь сразу. Звезда столичного варьете Сильва любит молодого аристократа Эдвина, но их брак невозможен из-за социального неравенства. И все-таки различные недоразумения, интриги и светские условности постепенно уходят прочь. И все обретают счастье. "Сільва", пастаўленая ў Беларускім дзяржаўным акадэмічным музычным тэатры, цалкам пацвердзіла азначэнне гэтай аперэты І.Кальмана як "вечна маладой". Толькі цяпер яно тычылася не адно аўтарскай партытуры, а ўсіх трох складнікаў спектакля: уласна пастаноўкі (уключаючы лібрэта ў аўтарскай версіі рэжысёра Сусанны Цырук), яе ўвасаблення рознымі складамі артыстаў і нават саміх гледачоў. Думается, недавняя премьера спектакля "Однажды в Чикаго" в Белорусском государственном академическом музыкальном театре запомнится столичному зрителю в первую очередь как необычный эксперимент. Хотя бы потому, что музыкальных ревю (а именно так обозначен жанр постановки в афише) в текущем театральном репертуаре всего два. 41-й театральный сезон в Белорусском государственном академическом музыкальном театре закончился премьерой музыкального фейерверка "Любовь по-итальянски", которая представляет собой 2 одноактных спектакля, полных юмора, страстей, танцев и песен. Музыку и либретто комической оперы "Колокольчик, или Брачная ночь аптекаря" Гаэтано Доницетти написал еще в 1836 году. Двойной удар – именно так можно в шутку охарактеризовать заключительный аккорд, сыгранный театром перед уходом в отпуск. Под собирательной вывеской "Любовь по-итальянски" зрителей ожидали сразу две премьеры: комическая опера Гаэтано Доницетти "Колокольчик, или Брачная ночь аптекаря", а также музыкальное ревю "Шлягеры неаполитанского квартала". На завяршэнні мінулага тэатральнага сезона, напрыканцы ліпеня, калі стомленыя гарачынёй гараджане марылі толькі пра адпачынак, мора або шум зялёнай лістоты на лецішчы, Беларускі акадэмічны музычны тэатр паказаў сваю новую работу – "Любоў па-італьянску", пазначыўшы жанр як "музычны феерверк у 2-х дзеях". Якая ж яна, італьянская любоў? Закрыццё сезону ў Беларускім дзяржаўным акадэмічным музычным тэатры прайшло ў стылі камедыі дэль-артэ і італьянскага неарэалізму 1960-х гг. Музычны феерверк у 2-х дзеяннях "Каханне па-італьянску" – гучная прэм'ера напрыканцы 41 тэатральнага сезону, пасля якой, перакананыя стваральнікі пастаноўкі, Мінскі музычны тэатр можа смела выязджаць на гастролі хоць у самую Італію! Театральный сезон подошел к концу. До сентября зал Белорусского государственного академического музыкального театра будет тосковать по зрителям. Напоследок труппа театра порадовала поклонников искусства очередной премьерой – музыкальным фейерверком "Любовь по-итальянски". У Беларускім дзяржаўным акадэмічным музычным тэатры завяршыўся 41-ы сезон – прэм'ерай музычнага феерверка "Каханне па-італьянску". Пад гэтай інтрыгуючай назвай "схаваліся", насамрэч, ажно дзве прэм'ерныя аднаактоўкі. Першая – камічная опера Г.Даніцэці "Званочак, або Шлюбная ноч аптэкара". Другая – музычнае рэвю "Шлягеры неапалітанскага квартала". С детьми XXI века разговаривать надо на их языке, тем более – рассказывать сказки. Поэтому, посидев не один день в раздумьях, режиссер Анастасия Гриненко написала либретто своей очередной постановки на понятном поколению next языке. Таким образом в афише Белорусского государственного академического музыкального театра появился спектакль "Красная Шапочка. Поколение next". 12 і 13 верасня ў Беларускім дзяржаўным акадэмічным музычным тэатры адбылася прэм'ера эксцэнтрычнага балета ў 2-х дзеях "12 крэслаў" Г. Гладкова. 12 и 13 сентября в Белорусском государственном академическом музыкальном театре прошла премьера эксцентрического балета "12 стульев" по мотивам одноименного романа Ильфа и Петрова. На премьеру в Минск приехал и автор музыки – композитор, народный артист России Геннадий Гладков. Посмотрев спектакль, Геннадий Игоревич охарактеризовал минскую постановку "12 стульев" одним словом из лексикона Эллочки-людоедки: "Блеск!" У сярэдзіне верасня Беларускі акадэмічны музычны тэатр запрасіў на прэм’еру эксцэнтрычнага балета "12 крэслаў" на музыку Генадзя Гладкова. Такім чынам знакаміты Астап Бендэр, вялікі камбінатар і сын турэцкага падданага, а таксама Іпаліт Мацвеевіч Вараб’янінаў (ён жа Кіса), бацька рускай дэмакратыі і прадвадзіцель павятовага дваранства, трапілі ў Мінск. Беларускі музычны тэатр і Генадзя Гладкова звязвае ўдалы вопыт пастаноўкі мюзікла для дзяцей і дарослых "Прыгоды брэменскіх музыкантаў". Таму не дзіўна, што стваральнікі таго спектакля (рэжысёр Анастасія Грыненка, харэограф Дзмітрый Якубовіч і дырыжор Мікалай Макарэвіч) зноў звярнуліся да творчасці маэстра. В Белорусском государственном академическом музыкальном театре появились "12 стульев". Эксцентрический балет с таким названием поставила супружеская чета: балетмейстер Дмитрий Якубович и режиссер Анастасия Гриненко. К слову, для них обоих работа подобного масштаба — дебют. Знакаміты расійскі кампазітар Генадзь Гладкоў, вядомы, найперш, па сваёй кінамузыцы, стаў, безумоўна, галоўнай дзейнай асобай прэм’еры балета "12 крэслаў" у Беларускім дзяржаўным акадэмічныm музычным тэатры. Нашу пастаноўку свайго твора, раней увасобленага ў некалькіх расійскіх тэатрах, 76-гадовы майстар ацаніў любімым словам гераіні Элачкі: "Бляск!". У той час як Музычны тэатр завяршаў сезон прэм'ерай "Кахання па-італьянску", балетная трупа гастралявала ў Брэсце і Кобрыне. А паралельна з рэпетыцыямі згаданай прэм'еры, дзе была задзейнічана ўсяго адна пара танцораў, ставіла двухактовы балет "12 крэслаў" паводле аднайменнага рамана І. Ільфа і Я. Пятрова. Датай прэм'еры абралі, згодна з колькасцю крэслаў, – 12 верасня, на пачатку новага сезона. "Голубая камея " почти год идет с аншлагами, она прочно вошла в репертуар Музыкального. Спектакль лишь отдаленно напоминает родоначальницу жанра – оперетту, он очень динамичный, весь в танце, движении, блеске, смене декораций, это почти шоу. Несомненно, гламурный мюзикл. Ирина Дорофеева – популярная и любимая певица не только в Беларуси, но и за ее пределами. Из года в год она организовывает масштабные гастрольные туры по регионам республики, ее концерты с большим успехом проходят в малых и больших городах, а песни становятся хитами, едва попав в радиоротацию. Недавно артистка весьма удачно дебютировала в мюзикле "Голубая камея". Над чем певица работает сейчас и легко ли далась ей партия княжны Таракановой? |
тел.: (017) 275-81-26
220030, г. Минск, ул. Мясникова, 44
Свидетельство о государственной регистрации № 100744263 от 18 февраля 2009г., УНП 100744263
Исключительные права на материалы, размещенные на Интернет-сайте Белорусского государственного академического музыкального театра (www.musicaltheatre.by), в соответствии с законодательством об авторском праве и смежных правах Республики Беларусь, принадлежат Учреждению “Заслуженный коллектив Республики Беларусь “Белорусский государственный академический музыкальный театр” и не подлежат использованию в какой бы то ни было форме без письменного разрешения правообладателя. По вопросам использования материалов, размещенных на сайте, обращаться на e-mail: marketing@musicaltheatre.by